Dag 20 Souzhou - Reisverslag uit Suzhou, China van Jan en Ina Beijert Potiek - WaarBenJij.nu Dag 20 Souzhou - Reisverslag uit Suzhou, China van Jan en Ina Beijert Potiek - WaarBenJij.nu

Dag 20 Souzhou

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ina

09 Oktober 2013 | China, Suzhou

Ondanks de slechte weersvoorspelling is het een stralende, warme dag in Suzhou. Suzhou is de stad van de tuinen waarvan we vandaag twee bezoeken. Daarna gaan we op een grachtentochtje met een wandeling door de oude stad.
dit was een bijzondere beleving, er was een markt in een erg smal straatje. erg arm en vies.
Suzhou is een plattelandsstadje met een schamele acht miljoen inwoners. De tuinen zijn mooi maar de stad er om heen is vies met overal bergen afval. De markt ruikt en in de nauwe straatjes en is overvol.
Een hele tegenstelling met het nieuwe centrum van de stad. Dit is hypermodern en vol luxe winkels met alle dure merken.
We moeten in China verplicht per gids één staatswinkel bezoeken met een specialiteit uit de regio. In Souzhou de laatste en deze keer is het een zijdefabriek. Ondanks de verplichting, best wel aardig.
Gisteravond eens niet met de hele groep gegeten maar lekker samen. Na alle Chinees nu Japans erg goed. Daarna met de groep in de bar gehangen. Vandaag (donderdag) door naar Hangzhou. De stad aan het Westmeer.

Verslag uit: China, Suzhou

Jan en Ina

Na Azië en Zuid Amerika nu de USA. Naast bezoeken aan steden als San Francisco en New York toeren met de camper langs alle parken en bezienswaardigheden aam de westcoast.

Actief sinds 23 April 2011