Dag 12: Xian - Reisverslag uit Xi'an, China van Jan en Ina Beijert Potiek - WaarBenJij.nu Dag 12: Xian - Reisverslag uit Xi'an, China van Jan en Ina Beijert Potiek - WaarBenJij.nu

Dag 12: Xian

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ina

02 Oktober 2013 | China, Xi'an

Xi'an
Vandaag een rustochtend. Wel lekker hoor na al het gevlieg. Even bijkomen en de koffers anders indelen. We gaan vanavond weer met de nachttrein. Ditmaal veel minder luxe maar ook korter. We vertrekken vanavond om 11uur en zijn dan morgen om 7uur in Pingyao.
Maar vandaag eerst op pad. Eerst langs "kleine gans pagode" (ging), dan lekker laten masseren (erg goed), dan door de moslimwijk (druk) en tenslotte dumplings eten en een show met dans en muziek dit was erg mooi. Daarna in de trein. We liggen weer in de cabine met Fred en Antoinette, erg gezellig. De trein is deze keer erg vies, de lakens zijn gebruikt en vies, het dekbed is ronduit goor en de toiletten zijn een gevaar voor de volksgezondheid (zoals overigens de meeste toiletten in China). Wat een zwijnenstal. We hebben samen maar een flesje wijn gedronken de blik op oneindig gezet en gewoon gaan liggen. Gelukkig slapen we dankzij de pilletjes van dokter Bart snel in.

Morgen zitten we in Pingyao. Hopelijk is het internet daar goed genoeg voor foto's.

Verslag uit: China, Xi'an

Jan en Ina

Na Azië en Zuid Amerika nu de USA. Naast bezoeken aan steden als San Francisco en New York toeren met de camper langs alle parken en bezienswaardigheden aam de westcoast.

Actief sinds 23 April 2011