Dag 11: Xi'an - Reisverslag uit Xi'an, China van Jan en Ina Beijert Potiek - WaarBenJij.nu Dag 11: Xi'an - Reisverslag uit Xi'an, China van Jan en Ina Beijert Potiek - WaarBenJij.nu

Dag 11: Xi'an

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ina

02 Oktober 2013 | China, Xi'an

Xi'an
Na te zijn uitgerust van de "ontberingen" van de 33 uur durende rit in de nachttrein van Lhasa naar Xi'an, gaan we vandaag de stad bekijken. We beginnen met één van de hoogtepunten van de reis, het terracottaleger. Dit leger moest de macht van Han Yang Ling (rond 180 bc) de eerste keizer van de Han dynastie, ook na zijn dood voortzetten.
Hoewel het museum zoals viel te verwachten erg druk en toeristisch is, was het zeker de moeite waard.
'S middags hebben we een fietstocht van 14,5km gemaakt over de stadsmuur van Xi'an. Een prachtige fietstocht op een te kleine fiets waarvan het stuur niet hoger kon.
Het weer is overigens prima. Boven de steden als Xi'an hangt wel een constante mist maar het is gemiddeld zo rond de 25graden.

Het internet is hier waardeloos, zelfs Starbucks kan ons niet redden. Nog steeds geen foto's dus.

• 08 Oktober 2013 - 10:42

Yvonne:

Dat van de fiets was te verwachten :-). En niet te geloven dat terracotta leger.

Verslag uit: China, Xi'an

Jan en Ina

Na Azië en Zuid Amerika nu de USA. Naast bezoeken aan steden als San Francisco en New York toeren met de camper langs alle parken en bezienswaardigheden aam de westcoast.

Actief sinds 23 April 2011