Beijing 16 en 17 - Reisverslag uit Peking, China van Jan en Ina Beijert Potiek - WaarBenJij.nu Beijing 16 en 17 - Reisverslag uit Peking, China van Jan en Ina Beijert Potiek - WaarBenJij.nu

Beijing 16 en 17

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ina

06 Oktober 2013 | China, Peking

We zijn inBeijing, wat een vieze stad, de smog hangt de hele dag als een dikke deken over de stad. De zon komt er de hele dag niet door.
Gisteren zijn we naar de Chinese muur geweest. Constant steil naar boven en steil naar onder, zwaar werk dus. Ik ben naar 4 kilometer met de stoeltjeslift naar beneden gegaan. Een prachtige tocht. Ina en een deel van de groep, die liever te voet de tocht naar beneden wilden doen, misten de afslag en moesten een gigantisch eind terug. Een hele opgaaf.
'S middags door het park van de rode slakken. Prachtig. We zijn gisteravond naar de Kungfu show geweest. Dat had van ons niet gehoeven.

Vandaag (zondag) op de riksja door het Beijing equivalent van de Jordaan, de Hutongs. Dit begon met de ceremonie in de trommeltoren. Erg leuk. Na de lunch (we lunchen wat af hier) na het olympisch dorp en het vogelnest.

Vanavond hebben we we lekker samen gegeten met Chinese wijn en zo, erg lekker. We zij overigens allebei snotverkouden, hopelijk gaat dat morgen beter.

Verslag uit: China, Peking

Jan en Ina

Na Azië en Zuid Amerika nu de USA. Naast bezoeken aan steden als San Francisco en New York toeren met de camper langs alle parken en bezienswaardigheden aam de westcoast.

Actief sinds 23 April 2011