Een hoogtepunt ( dag 16) - Reisverslag uit Mesa Verde Estates, Verenigde Staten van Jan en Ina Beijert Potiek - WaarBenJij.nu Een hoogtepunt ( dag 16) - Reisverslag uit Mesa Verde Estates, Verenigde Staten van Jan en Ina Beijert Potiek - WaarBenJij.nu

Een hoogtepunt ( dag 16)

Door: janenina

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ina

25 Mei 2011 | Verenigde Staten, Mesa Verde Estates

Vandaag en gisteren hebben we de in de rotswanden gebouwde dorpen van de indianen gezien. Echt een ervaring.
Toen we gisteren aankwamen hebben we de eerste bezocht. Toen we in de nis in de rotswand waren aangekomen barste er een ongelofelijk onweer los met een regen van enorme hagelstenen. We hebben met de ranchers geschuild onder de rotswand die het dorp overdekt. Een unieke ervaring. Daarna naar boven geglibberd over de verse hagel en onder de stromen water die van boven kwamen.

Vandaag een heel ander verhaal. Het is stralend weer en lekker warm (28 graden). We zijn met een gids naar een ander ingebouwd dorp geklommen (oa via ladders) en hebben uitleg gehad over het de pueblo's. Erg de moeite waard.
Ik raad jullie aan eens te googlen op mesa verde dan kan je zien wat ik bedoel.

Morgen reizen we naar Page. We staan dan op een camping aan Lake Powell (het stuwmeer van de Glen Canyon). Weer eens een ander landschap.

• 26 Mei 2011 - 13:05

Bouwe:

Helaas hebben wij de rotswoningen wel gezien, maar zijn we er nooit echt in geweest. Wij hebben ze bij Navajo national monument gezien en ook bij Montezuma's castle.

Grand Canyon gaat nog gebeuren!! Leuk dat jullie ook een helicopter vlucht doen. Ben benieuwd of ze nu wel onder de rand zakken.

In grand canyon village net buiten de ingang staat ook een Imax theater. Is ook erg leuk om heen te gaan.

• 27 Mei 2011 - 08:14

Menno K. Te S.:

Ik ben helemaal niet jaloers. Niet! Gelukkig compenseert het kampioenschap van Ajax dat een heel klein beetje. Komende week wordt er thuis geklust en we hebben plannen om vanaf zaterdag of zondag trijdelijk te verhuizen naar jullie huis. Geweldig dat dat kan. Ik zal proberen van je wijn af te blijven. Nog veel plezier en reisgenot gewenst maar dat komt zo te lezen helemaal goed.