Autorijden in de VS - Reisverslag uit Moro Bay, Verenigde Staten van Jan en Ina Beijert Potiek - WaarBenJij.nu Autorijden in de VS - Reisverslag uit Moro Bay, Verenigde Staten van Jan en Ina Beijert Potiek - WaarBenJij.nu

Autorijden in de VS

Door: janenina

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ina

03 Juni 2011 | Verenigde Staten, Moro Bay

Ina en ik hebben er nu ruim 3000 mijl (=5000km) opzitten dus zo langzamerhand vinden wij ons geoefende RV rijders in dit land. Daarom wat weetjes over het rijden hier.
Eerst de wegen. Die zijn gemiddeld een stuk slechter dan bij ons. Veel betonwegen in matige of slechte staat. Zeker met een RV rammelt dat nogal. De wegen in de parken daarintegen zijn prima. Hoewel de hoogte verschillen hier niet zo groot zijn als in Peru waar we tot 4800 meter kwamen, is het hier ook de hele tijd klimmen en dalen geweest. Hier dan tot maximaal zo'n 3000 meter (=9000 ft).
De verkeersregels verschillen hier niet veel van de onze. Je mag in de staten hier rechtsaf door doodrijden (wel opletten of het kan uiteraard). Er is geen verbod op rechts inhalen.
De wegen zijn, los van de grote steden, over het algemeen rustig. Zeker in de woestijnen van Nevada en Californië (naar bijvoorbeeld Joshua Tree) rij je soms uren zonder ander verkeer. Dat is voor ons Nederlanders wel even wennen maar met de radio aan is het wel kicken.
Langs alle wegen staan borden met "No littering" (geen zwerfafval) en de boete die daarop staat. Die kan vaak oplopen tot $1000,--
Bij de pomp moet je de benzine vooraf betalen. Omdat onze passen niet voor elke pomp geschikt zijn doe je dit vaak door eerst je creditcard binnen af te geven waarna men vanuit daar de pomp voor je vrijgeeft.
Ten slotte over onze auto. De 3,5 liter motor draait als een zonnetje en trekt ons zonder protest over alle bergen en door alle hete en stoffige woestijnen. Dat hij daarbij een op vier en een half loopt vergeven we hem dan ook graag.

• 03 Juni 2011 - 17:10

Bouwe:

Kan je de creditcard niet gewoon in de pomp steken?

Ben benieuwd wat jullie van de VS en met name van de Amerikanen zelf denken.

• 03 Juni 2011 - 18:19

Lucy:

Wat een afstand hebben jullie al afgelegd !!
    We genieten van de verslagen en jullie avonturen.

Ina alvast Gefeleciteerd met je verjaardag.Een fijne dag gewenst.

Nog een heel fijne voortzetting .
    groetjes van Ton en mij.

• 04 Juni 2011 - 07:40

Yvonne En Menno:

Wij blijven jullie volgen, maar nu eerst.....................

INA Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag.